Supportinformation

 

En väl fungerande och effektiv telefonsupport är till för att ge dig professionellt stöd och hjälp. I kombination med våra lokala kompetenta återförsäljare ges en heltäckande serviceorganisation. Vår supportavdelning samarbetar nära med vår utvecklingsavdelning för att kunna erbjuda er kunder den bästa supporten till Pyramid Business Studio

Ta direkt kontakt med vår Support

Det snabbaste sättet att komma i kontakt med vår support är via det nya supportformuläret. Fördelen är att du själv anger vilken rutin eller modul ärendet gäller och genom dina val står ett supportteam redo att besvara dina frågor. Nuvarande e-posthantering via support@unikum.se  kommer att läggas ner på sikt

 

Supportformuläret finns tillgängligt från och med version 3.42A servicepack 7. Även tekniska frågor kan registreras via valet Teknik. Fyll i formuläret och klicka på knappen Skicka supportärende. Du får en bekräftelse tillbaka via e-post om att vi har mottagit ditt ärende samt ärendenummer.

 

Funktionen nås via skrivbordsmenyn – Hjälp – Pyramid Support.

Vägledning direkt i Pyramid

Till Pyramid hör ett utförligt hjälpsystem där du alltid får tillgång till den hjälp du behöver för den aktuella rutinen du arbetar i. Systemet är logiskt uppbyggt efter strukturen i Pyramid, vilket gör det enkelt att snabbt hitta rätt avsnitt. Som komplement finns även hjälpdokument på webben under www.unikum.se, Kundsupport.

Supportorganisationen:

Då affärssystemet spänner över ett stort antal moduler med mängder av funktioner har vi valt att dela in supportavdelningen i olika expertgrupper. Det innebär för dig som kund att du snabbare hamnar hos rätt person med rätt specialkompetens.

Kontakt med vår support får du via:

telefon: 046-280 20 00

e-post: support@unikum.se

fax: 046-280 20 01


Prioriteringsordning på supportärenden

Kundtjänst prioriterar upp de ärenden som är av akut art. Ett akut ärende är exempelvis specifika problem vid fakturering och utbetalning. Det är också de tillfällen då systemet står stilla. I dessa fall prioriteras ärendet högt och du får snabbare hjälp. Gäller ärendet tekniska systemfel kan Du som kund hamna direkt hos vår tekniska support om Du uppger hela systemfelskoden i växeln.

Versionsinformation

I serviceavtalet för Pyramidkunder framgår det bland annat att användaren får kostnadsfri tillgång till nya versioner av Pyramid en gång per år. Nya versioner skickas inte ut via automatik, utan beställs via vår kundsupport, vår leveransavdelning eller er återförsäljare.

Pyramid Infoutskick

Vill du få regelbunden information/supportips genom våra Pyramid Info-utskick kan du skicka in din prenumeration via www.unikum.se, Kundsupport, Pyramid Info. Där hittar du även tidigare sända utskick.